Oseriösa telefonförsäljare

Den här veckan blev jag uppringd av en telefonförsäljare som inte fattat någonting. Snäll som man är försöker man förklara, när man egentligen borde slänga på luren.

Som ni säkert märkt har det dykt upp ett antal olika tjänster för nummerupplysning. Till exempel:

118100
118700
118218

Och så finns ju Eniro, Hitta.se etc.
I det här fallet var det 118218, med webbadressen nummerupplysningen.se som ringde. Kvinnan som ringde ”ville kolla att företagsuppgifterna stämde för mitt företag”.

Det låter ju hur seriöst som helst, men vänta bara …

Jag lyssnade snällt till dess hon började prata om tilläggstjänster, att lägga till webbadress etc. Jag sa, ”Ni får gärna publicera mina uppgifter, men jag vill inte betala för något. De som vill kan hitta mig på Eniro eller Google”.

Först började hon svamla något om att det kostar pengar även på Eniro (inte sant för grunduppgifter). Sedan något om att jag kunde få min logga med till extrapris …

”Ja, men stopp nu, jag vill inte betala ett öre …”

Då kom en lång harang om hur viktigt det var att finnas med så att ingen  missar mitt telefonnummer och att det endast kostade 3.900 kr per år …

Efter upprepade försök att förstå den envisa …. damen så var jag tvungen att riva i ordentligt. ”Jag vill inte betala ett öre, det som är gratis är OK, men …”

”Då måste jag plocka bort ditt företag …”

”Gör det Tack!”

Phuuuu …

Om Svenåke Boström

Works with; media development, graphic design, photo and art.
Det här inlägget postades i Okategoriserade och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

