Skärpning i kväll TV4

I kväll har TV4 chansen att rehabilitera sig när det gäller valprogrammen. Politikerutfrågningarna har hållit en ojämn kvalitet, bäst har Lennart Ekdals Kvällsöppet varit. Värsta sågningen av programmen kommer från en krönikör i Aftonbladet. ”Gör om eller håll er till Idol”, skriver Johan Ingerö.

Under ett par kvällar har jag nu följt och Twittrat om TV4:s utfrågning av partiledarna. Och inte varit speciellt imponerad. I går kväll skrev jag bland annat:
”Tveksam till värdet av Utfrågningen i tv4 efter att ha sett först Alliansen och idag de Rödgröna. Mycket tom retorik. Det kommer sällan några riktigt bra motfrågor eller framförallt ifrågasättanden.”

När jag efter sändningen plockade fram Aftonbladet fick jag läsa totalsågningen av TV4:s Utfrågningen av Alliansen. Johan Ingerö skriver bland annat:

”Peter Jihde fjantar omkring som i en sändning från Melodifestivalen, Malou von Sivers tycks sätta någon slags ära i att inte låta någon prata till punkt, och Jenny Östergren är så dåligt påläst att jag kommer på mig själv med att treva efter skämskudden.”

Under kvällen kör TV4 med sin App för mobiltelefoner ”Mentometer”. I den för tittarna under sändningen svara på ett antal frågor. En av frågorna var ”Vem överaskade mest under kvällens program”.

Där blev det enligt tv4 ”ett tekniskt fel” när det i appen bara fanns två partiledare att välja på, se bilden nedan. Men min huvudinvändning mot just den frågan var att det borde funnits ett fjärde alternativ till svar, nämligen ”Ingen”. Jag hade ingen lust att svara eftersom jag tyckte att ingen överraskade.

Oops, där blev det visst fel

Alternativet "Ingen" borde funnits med här.

Vi får se om det blir bättre ikväll när båda blocken ställs mot varandra.

Om Svenåke Boström

Works with; media development, graphic design, photo and art.
Det här inlägget postades i politik, tv & radio och har märkts med etiketterna , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

En kommentar till Skärpning i kväll TV4

  1. Karin i sminket skriver:

    Det missade jag! Kollade bara på på Jihdes – pengarna på bordet… ( http://twitter.com/#!/MrJihde )

Kommentera

